Tomato~

Assalamualaikum,

Di malam hari nie saya nak berkongsi sedikit dengan pembaca mengenai khasiat sayuran kegemaran saya iaitu tomato. Walaupun tak semua orang suka makan tomato tapi saya sangat suka tak kiralah makan macam tu jek ke ataupun di letakkan dalam masakan. Hurm, oleh kerana saya suka sangat makan tomato maka saya cuba lah “Google” pasal khasiat sayuran nie. Cari punya cari akhirnya terjumpa lah beberapa khasiat yang baik untuk korang semua tahu pasal tomato nie. Antara khasiatnya ialah

tomato

Tomato

1)ianya baik untuk kulit bagi mencantikkan, menyerikan dan yang paling penting menyihatkan.

2)tomato juga boleh digunakan sebagai penyegar wajah ataupun dijadikan sebagai topeng muka (masker).

3)tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan.

4) mampu mengecilkan liang roma, menghilangkan jerawat dan juga merawat penyakit kulit.

5)membantu dalam mencegah penyakit seperti kanser prostat, kanser paru-paru dan kanser perut serta penyakit jantung.

 

Hah inilah dia maklumat yang berjaya di”google” oleh saya pada malam nie. hehe kalau nak lebih cuba-cubalah rajin mencari informasi ataupun lebih senang berkongsi sekali disini.

sekian(^_^).

credit to:http://www.tupai.com.myhttp://www.ohbulan.com.

 

 

 

Leave a Reply

